Ciazaobjawy.pl

Sprawdź, czy jesteś w ciąży...

Senność i zmęczenie jako wczesny objaw ciąży

Senność w ciąży jako objaw wczesnej ciąży - ciazaobjawy.pl
Senność i zmęczenie jako wczesny objaw ciąży
Oceń artykuł

Wiele kobiet może rozpoznać wczesne objawy ciąży, kiedy jeszcze nie ma mdłości czy powiększonych piersi, po dojmującym uczuciu senności i zmęczenia. Senność w ciąży pojawia się bez przyczyny, w różnych porach dnia i w najróżniejszych miejscach. Potrzeba odpoczynku jest tak silna, że kobiety zasypiają w czasie najciekawszego filmu. Senność jako objaw ciąży nie jest niczym niepokojącym. Należy ten okres przeczekać, gdyż w późniejszym czasie ciężarne odczuwają przypływ energii. Już w drugim trymestrze ciąży kobieta dozna zwiększania sił witalnych. Napływ energii powróci w trzecim trymestrze, choć już nie tak mocno.

Zmęczenie w ciąży oznacza tylko tyle, że organizm we wczesnej ciąży potrzebuje spokoju i wypoczynku. Winę ponosi tu zwiększony poziom progesteronu, hormonu niezbędnego do prawidłowego rozwoju dziecka. Do tego dochodzą męczące nudności i wymioty oraz rozchwianie emocjonalne.

Aby przezwyciężyć ciągłe zmęczenie i senność w ciąży warto zwiększyć ilość ruchu i więcej przebywać na świeżym powietrzu.  Warto również wzbogacić dietę o energetyczne potrawy. Dobrze jest jeśli kobieta w tym czasie ma możliwość pozwolenia sobie na wypoczynek, drzemkę w ciągu dnia i wysypianie się w nocy. Warto tak dostroić tryb pracy aby mieć możliwość wypoczynku i wyspania się.

Wiele kobiet odczuwa zawroty głowy i senność w ciąży. W ciąży serce musi pracować więcej, krew jest przerzedzona i wiele kobiet doświadcza niedokrwistości. Różnica między objętością krwi a objętością naczyń krwionośnych może powodować zawroty głowy. W ciąży ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu, które zapobiegnie zawrotom głowy. Należy również zadbać o prawidłowy poziom glukozy, który zapewnia dieta bogata w białko i węglowodany złożone. Jeśli mamy skłonność do zawrotów głowy ważne jest aby nie wykonywać gwałtownych ruchów i gwałtownych zmian pozycji ciała. Warto zachować spokój i nie zrywać się gdy dzwoni telefon. Rano nie wstajemy nagle z łóżka. Należy usiąść a potem spokojnie wstać.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Używamy plików cookie na naszej stronie

Potwierdź, jeśli akceptujesz nasze śledzące pliki cookie. Możesz także odrzucić śledzenie, aby móc nadal odwiedzać naszą witrynę bez żadnych danych wysyłanych do usług stron trzecich.