Ciazaobjawy.pl

Sprawdź, czy jesteś w ciąży...

Senność i zmęczenie jako wczesny objaw ciąży

Senność w ciąży jako objaw wczesnej ciąży - ciazaobjawy.pl
Senność i zmęczenie jako wczesny objaw ciąży
Oceń artykuł

Wiele kobiet może rozpoznać wczesne objawy ciąży, kiedy jeszcze nie ma mdłości czy powiększonych piersi, po dojmującym uczuciu senności i zmęczenia. Senność w ciąży pojawia się bez przyczyny, w różnych porach dnia i w najróżniejszych miejscach. Potrzeba odpoczynku jest tak silna, że kobiety zasypiają w czasie najciekawszego filmu. Senność jako objaw ciąży nie jest niczym niepokojącym. Należy ten okres przeczekać, gdyż w późniejszym czasie ciężarne odczuwają przypływ energii. Już w drugim trymestrze ciąży kobieta dozna zwiększania sił witalnych. Napływ energii powróci w trzecim trymestrze, choć już nie tak mocno.

Zmęczenie w ciąży oznacza tylko tyle, że organizm we wczesnej ciąży potrzebuje spokoju i wypoczynku. Winę ponosi tu zwiększony poziom progesteronu, hormonu niezbędnego do prawidłowego rozwoju dziecka. Do tego dochodzą męczące nudności i wymioty oraz rozchwianie emocjonalne.

Aby przezwyciężyć ciągłe zmęczenie i senność w ciąży warto zwiększyć ilość ruchu i więcej przebywać na świeżym powietrzu.  Warto również wzbogacić dietę o energetyczne potrawy. Dobrze jest jeśli kobieta w tym czasie ma możliwość pozwolenia sobie na wypoczynek, drzemkę w ciągu dnia i wysypianie się w nocy. Warto tak dostroić tryb pracy aby mieć możliwość wypoczynku i wyspania się.

Wiele kobiet odczuwa zawroty głowy i senność w ciąży. W ciąży serce musi pracować więcej, krew jest przerzedzona i wiele kobiet doświadcza niedokrwistości. Różnica między objętością krwi a objętością naczyń krwionośnych może powodować zawroty głowy. W ciąży ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu, które zapobiegnie zawrotom głowy. Należy również zadbać o prawidłowy poziom glukozy, który zapewnia dieta bogata w białko i węglowodany złożone. Jeśli mamy skłonność do zawrotów głowy ważne jest aby nie wykonywać gwałtownych ruchów i gwałtownych zmian pozycji ciała. Warto zachować spokój i nie zrywać się gdy dzwoni telefon. Rano nie wstajemy nagle z łóżka. Należy usiąść a potem spokojnie wstać.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.